Ibland händer det så mycket saker runtom så man blir helt dagvill, vad är det för dag? Är det helg eller vardag? Gör det någon skillnad på helg och vardag? Nej, inte jobbmässigt men visst är affärerna stängda på söndagar. I samma veva som det händer mycket runtomkring är det stundvis för jäkla tråkigt, ensamt och oerhört kreativlöst. Aldrig är man nöjd, eller hur?

Ja, visst är det fruktansvärt svårt ibland när man inte är nöjd med "ingenting att göra" likväl som det är svårt att nöja sig med "superdupermegamycket att göra". Ett mellanting är även svårt att finna, för vad är ett mellanting? Rejsa runt för att sedan bli helt passiv? Det är svår omvändning! Samtidigt.. vadå rejsa runt? Igår var en sådan dag att det kröp i kroppen men sen blev det full kareta, och visst var det kul när någonting hände men det var faktiskt inte så himla kul att sitta i två timmar och göra ingenting förutom att bara vänta. Så nä, jag vet minsann inte hur man ska lösa dessa tomma dagar och tider.

Igår var jag dock iväg till Falu Brukshundsklubb för att hälsa på för första gången, himla skoj! Fick se på lite agilityträning, lydnadsträning och så lite babbel om hundar, träning och klubben. Det behövdes! Dock kan tilläggas att cykelturen dit och hem inte var speciellt skojig... Huvva! Men nu när jag varit på besök, och säkerligen kommer åka dit fler gånger, så vill jag nog bli medlem där inför B's ankomst hit. Att träna med andra hundfolk, om det så är rallylydnad, vanlig lydnad eller apportering bland andra, så tror jag det kan vara skoj och hjälpfullt! Även om jag främst kommer ha fokus på apportering och sådan träning så finns det ju inget som säger att man inte kan varva med annat, lite lugnare så som rallylydnad exempelvis. Det tycker jag känns väldigt lockande för att slippa nöta dirigering eller dylikt dagarna i ända! Dessutom tror jag att sådant kan hjälpa lite med vad man skall göra av den tomma, om än är det aldrig så mycket tom tid när det gäller skolan, men visst har jag gnällt på det även då så jag tror verkligen det kan vara något!

Sedan fick jag förfrågan om jag ville vara träningsekipage för några elever som håller på med en instruktörsutbildning. Då jag inte har hund fick jag smsa och fråga om jag kunde låna Maxi över dagen, då jag jobbar dagen innan samt efter så någon övernattning blir tyvärr svårt, likväl för att A är borta i Halmstad då och ingen är hemma. Förhoppningsvis går det för sig, om inte så får man väl bara följa med och kika! Jag har även frågat S om hon/dom vill med och testa med Tyke Busman, det skulle också vara skojsigt! Nu vill jag mest spendera massa tid på klubben trots att jag är hundlös, bara för att träffa folk, få tips och utforska lite nya träningsformer! Det pratades mycket om spår, vilt, -och person. Men jag vet inte om jag vill träna annan sök/spår med henne när det är så mycket nosarbete i apporteringen. Därför var jag inne på rallylydnad och dylika saker, mycket tankearbete men inte hemska mycket nosarbete. Inte för att jag egentligen tror att det skulle stjälpa men jag känner att det vore kul för mig, och förhoppningsvis för henne, med en helt annan träningsvariant. 

I övrigt tror jag hon mest blir glad att vi hittar på saker ihop, vilket då är tanken! Möjligtvis och förhoppningsvis får jag även med mig A in på klubben där han kan titta och eventuellt testa, kanske vara någon klickhjälp eller liknande. Självfallet är inte detta i hans intresse så som i mitt men man kanske kan få till något ibland ändå! Dock är jag kluven huruvida man skall bli klubbmedlem efter sommaren eller inte? Hösten är ju inte hemska lång här och vintern smyger sig på hyfsat snabbt; tränar man där ute då? Eller är det bättre med skog ändå? Händer det saker under vintern på klubben? Samtidigt som jag tänker, väntar jag till efter vintern är det snart sommar och vi flyttar redan innan sommaren påbörjats.. Detta leder alltså till att det egentligen inte finns någon klubbtid alls för oss, och det är ju en tråkig känsla, eller hur? Men hur som helst så måste man ju träna hund oavsett väder, så man lär väl kunna träffa folk som man lär känna... och där är ju klubben ett perfekt tillfälle för att lära känna hundtränarfolk! Det visar sig säkert men nog kan jag inte råför alla funderingar!

Mer då? Jag jobbar på, som vanligt. Dock med nästan en veckas ledighet nu sedan senaste passet, men detta för att jag börjar jobba imorgon och går av söndagmorgon, så det blir en lång midsommarhelg. Men det gör minsann ingenting! Det blir nog skoj, pizza på lördag, minipaus från fredagmorgon till fredagkväll, sedan kommer min A hem och vi får besök på måndagen för att fira hans födelsedag! Så tiden kommer nog passera snabbt! Som vanligt har jag med mig min arttherapy som jag målar i, det får mig att tänka på annat likväl som tiden faktiskt passerar rätt snabbt när man är i ett passivt skede. Mycket bra! Sedan påbörjas juli månad, d.v.s. den mest arbetande månaden någonsin! 364 timmar under hela månaden görs som skall utföras, om än är det även jour alltså sover man på natten! Jag tror att den månaden kommer vara både jobbig på så sätt att det blir mycket aktivitet och saker man ska göra, mycket att hålla koll på och sådant, men även att man har saker att göra så månaden kommer nog passera rätt så snabbt. Vilket är bra! Desto fler månader som passerar desto närmre är det till en vovve här hemma! Den 24e augusti är tanken att hon skall hämtas, sedan börjar vi skolan tätt därpå. Förhoppningsvis är det inga superaktiva dagar i skolan, det mesta brukar ju vara hemarbete eller ett par två timmars föreläsning. Så man kan lugnt säga att jag är hoppfull!

Mobilen kommer användas till att filma när hon är ensam hemma första försöken. Förhoppningsvis är det att titta runt lite för att sedan lägga sig och sova, det är den största drömmen! Efter att ha pratat lite kort med en tjej som också köpte hund från kennel när hon då var 5 år så sa hon vissa saker som lugnade mig oerhört. Dels att det verkade som att hennes hund tyckte det var fantastiskt skönt att få vara ensamhund, vilket jag absolut kan tänka mig! Husse och matte är bara hennes! Fokus på bara henne! Så sa hon även att när hon blev lämnad ensam filmade hon också och såg att hon gick och lade sig direkt, mycket lugnande! Dock är det ju en stor åldersskillnad på hundarna i detta fallet men det är definitivt något jag hoppas på! Dessutom är det inte skola som börjar på direkten så vi har lite tid att känna av och öva innan det blir en riktig föreläsning som man skall försvinna på. Men som sagt, positiv är jag minsann!

I helgen var vi även på mammas 50årskryssning! Himla skoj och vi buggade, åt väääärldens största och härligaste buffé (man kan lugnt säga att A var i heaven!) och tittade på show. Vi fick verkligen tid att umgås! Vi badade även jacuzzi på spaavdelningen med jacuzzi utomhus så alla blev rejält bruna och det var så jäkla härligt! Kryssningar får man definitivt göra fler gånger! (Hint hint fixa någonting nu grannarna!! Hihi!) 

Men nu har jag bloggat i flera timmar för att jag har varierat mellan massa saker. Men nu får det vara nog! Jag vet inte riktigt vad jag skall göra i detta nu men kvart över tre är det i alla fall möte, så något finns planerat! Så fram tills nästa gång, ha det bra kycklingar!

 

Kommentera

Publiceras ej