Oj oj oj, imorgon är en ny examination och jag är nervös som vanligt. Jag pluggar på och tänker hujedamig jag måste klara detta. Sedan tänker jag, nåja skiter det sig så får jag kämpa på lite extra nästa gång! Jag känner att jag kan prata om det rätt så hyfsat, i alla fall i 10 minuter, men jag ska försöka få in det någorlunda mer! Skadorna sitter hyfsat bra fortfarande men jag skall kämpa in dom lite till ändå. När grabbarna tittar fotboll eller något sådant. Dom vände ju nämligen på schematiderna så nu är jag och R bland dom första, blä! Men då är det snabbt överstökat i alla fall.

Idag skulle jag plugga hela dagen men det kom inte igång förrän vid tretiden skulle jag tro. Idag har jag nämligen haft möte med Frösunda igen och skrivit på anställningspapper för personlig assistent. Vi var och presenterade mig för personen i fråga och det känns himla skoj och jag tror (hoppas!) att det skall gå fint. Nästa onsdag ska jag dit på lite inskolning. Det ska bli spännande just för att det är dygnspass på 26h med sovande natt. Spännande och säkerligen givande på lönedagarna för en liten stundent som jag. Kanon nu när det snart är sommar och man har fått sommarjobb också, heja heja! Tisdagen nästa vecka har jag ju nämnt att vi ska till Norrtälje för att titta på vovvar och vi har bestämt oss för att stanna på ett hotell i närheten för lite mys och spa. Eller vi har inte bestämt oss, A har bestämt sig! Jag fyller ju 25 år snart så det blir lite myspys för oss bara. Som jag längtar!

Hemtentan är skriven. Det känns väl.. jo rätt så ok. Jag försöker acceptera tankar på G, som jag sagt tusen gånger. Så blir det G så är det helt ok, ändå! Likväl som att få göra om, extra lärotillfälle! Men det är skönt att det snart är 3/4 moment klart. Det har varit mycket med dessa moment. Sen är det ett sista (duuh) kvar som är rätt så avancerad, tycker jag, då jag inte riktigt är insatt i det. Men man blir väl det, hoppas jag! Sedan är det Hälsa och Beteendeprocesser som påbörjas. Det ska bli spännande och jag ska öva på att lära mig utföra uppgifter utan stress, press och panik, samt att känna mig bra och att det arbete jag gör är bra. Det är fantastiskt med bra lärare som stöttar en, eller hur?

Så, imorgon är det examination. Sista kik på inlämningen. Pusta ut en skvätt innan torsdagen som innebär föreläsning samt grillning med R och min flicka! Det ska bli himla trevligt. Sedan påbörjas, i tid, hemskrivningen både över helgen och inpå nästa vecka. Nästa vecka är det som sagt Norrtälje för hundar, spa, mys och min älskade A, det är även seminarium och inskolning. Rätt så skönt att vi har tid ända fram till söndagen för inlämning, lite oskönt att man säkerligen använder helgen till det istället för att pusta ut inför sista spurten.

Sista spurten? Jo, sista kursen sen är det sommarlov!! Så himla skönt att få arbeta lite. Dessutom ser jag verkligen fram emot att testa dygnspass vilket också innebär att jag får arbeta varannan dag eller i alla fall ha många soliga dagar att njuta av. Vad ska jag göra då? Jo, jag ser nog till att stjäla grannhunden och/eller eventuellt hund av min lärare. Någonting skall jag nog se till att fixa på dom soliga, lediga, dagarna. Nu håller vi tummen allt går så bra så!

Men nu ska jag återgå till pluggandet av faser, övningar, förebyggande av skador samt specifika skador. Kul va? Lite kul är det, om det inte vore för pressen, om jag ska vara ärlig! Hähä! Ha det bra mina chickens!

Kommentera

Publiceras ej