Hallå! Idag kom vi upp runt halv åtta för lite frukost, om än bestod min frukost av kaffe (som vanligt) och läsande om norepinephrine.. Genom det läsande kom jag in på hjärnstimulering och vips är jag inne på ett nytt spår inför framtida dopingmedel. Det finns nämligen studier som visar på att denna sorts stimulering kan hjälpa kognitiva förmågan och vid informationsprocesser, som alltså ökar och påskyndar beslut och fokus överhuvudtaget. Vilket ju är kanon i lerduveskytte minsann! Förhoppningsvis väger lite annorlunda tänkesätt upp för mitt överlag kassa skriveri... Det har inte varit en lätt skrivning, minsann! Men snart bör den vara klar, hoppas jag! Jag ska se till att vara klar till runt fem-sex ikväll, för då kommer våran lilla Maxi på besök fram till tisdagen. Myspys! På söndagkväll fram till måndagmorgon är det dock två vovvar här för vi har lilla Tyke på besök så matte och husse kan jobba på natten. Det ska bli kul och spännande!

I övrigt har jag inte fått svar ännu på hur det blir med B och jag är som på nålar. Uppdaterar mailboxen heeeela tiden, oroar mig heeeela tiden och tänker heeela tiden! Men det är väl bara att vänta ut, hon kanske inte svarar förrän om flera veckor så det går ju inte att tänka på det hela tiden. Jag kan tillägga att min tid att somna har utökats extremt. Det är hundtankar för fullt, sjukt va? Det pirrar och det känns ivrigt, minsann. Som ni förstår har jag i princip bestämt mig för denna tjej, förutsatt att "prövotiden" känns bra för hela lilla familjen här. För mig handlar det inte om pengar eller en viss summa, självfallet skall det vara inom sina ramar, men för mig är det en vän, en (troligtvis) jaktkompis, en stor kärlek som kommer finnas vid min sida hela sitt liv. Det jag ger får jag tillbaka femfaldigt på direkten i princip. Förstår ni? Jag köper inte en hund, jag köper min framtida vän och någon som förlitar sig på mig. Det låter ju tokigt i och för sig, köpa vänskap och kärlek, men så är det ju med hundar. Man köper en hund, men man får en vän! För vissa är detta svårt att förstå, för vissa inte, men så är det hörrni!

Nu ska jag fortsätta med detta och se till att bli klar. Som jag kommer pusta ut när detta är avklarat.. Återgå, soldat! Jag får skriva mer sen, mina små chickens!

Kommentera

Publiceras ej