Nu är helgen snart över och det är dags för ytterligare en vecka med mycket hemarbeten, men men! Visserligen har vi föreläsning på tisdag och examination imorgon så någonting i alla fall! I helgen har vi grillat med grannarna och deras vänner, sedan spenderade vi källen hos dom. Det var mycket skoj! Spännande att få träffa lite nya människor och skratta lite, TykeTok sprang mellan oss allihopa som busade och klappade på honom, lille busen! Jag provade med lite av det vi tränat på med massa folk runtomkring och det gick toppen, han blev verkligen fokuserad och ville göra rätt för att få den där gröna pungen (som leksaken heter, hähähä!). Så nu ska jag börja med lite leksaksbelöning istället och variera så han inte vet vad som komma skall, spännande! På tal om hundar, (haha...) så vaknade jag idag, grått och tråkigt ute med en skvätt regn och kände att idag är hundsuktandet igång i full kareta, igen.

Visst har jag tre skoluppgifter kvar att avklara men jag hade kunnat spendera dagen och morgonen ute med glädje i regnet. Regn och rusk skadar inte när man har hund, eller hur? Men för att själv gå ut eller sätta sig på cykeln till gymmet lär ju inte hända i första taget.. Hund före gym, minsann! Tyvärr vaknar vi upp varje morgon utan någon hundsvans och det är förjäkla tråkigt.. Men det är bara att vänta ut på en, förhoppningsvis, kommande förändring! Jag hade helst velat ha en hund nu under sommaren också, bara njuta av vädret och känslan allt i samma paket, men så ser det ut som det gör med arbete och tid.. Så himla synd egentligen när man ibland jobbar enbart 2 dagar på en vecka och resten fri att göra absolut ingenting på... Och det blir också så knepigt när det är 26h pass, inte några åtta timmar här inte, så det är som det är... Buh!

Jag är spänd inför årskurs 3, nervös och spänd. B&C-uppsatsen känns både nervös men också himla skojig mest för att jag ska göra dom med R och han lugnar mig oftast, drar ned mig lite på jorden liksom. En bra balans! Helt otroligt att dessa två år snart passerat och sista är kvar, fantastiskt va? Jag kommer ihåg dom första kurserna, jag var så himla nervös, allting var nytt. läskigt och jobbigt. Jag tänkte; tre jäkla år av detta, hur kommer det gå? Och nu är det snart bara ett år kvar.. Wow! Jag har under dessa två år tvingats att stå framför folk och prata/presentera, alltid lika nervös, men det har gått bättre och framåt. Alltid samma kommentar; det går liiite för snabbt. Men det har jobbats på, jag har försökt andas emellan, pausat, jag har föreläst för gymnasieelever, grannar och fotbollspojkar, jag har utvecklats helt enkelt! Jag pratar snabbt; det är min förbannelse och är jag nervös blir det än snabbare, men man får arbeta på det, helt enkelt! I övrigt vet jag inte hur jag är med att ta det lugnt vid stora uppgifter, det känns som ingen skillnad men å andra sidan har jag ju ett år på mig att lära mig det..

Där är hund så himla bra också (alla bra argument sitter jag på, så ni vet!) med hund så måste jag helt enkelt ta tid till annat, för hund måste tränas och rastas, på så vis får även min hjärna och kropp träna på att rastas och tränas att våga och kunna släppa och tänka på annat för ett tag. Jag är övertygad om att på så vis blir det en toppen balans med allting! Förhoppningsvis, haha! I övrigt har jag varit sugen på att kila tillbaka till Facebook igen. Ett år och fyra månader har jag varit ifrån och det har känts väldigt bra och skönt, samtidigt som jag ibland känner att man missar saker som sker, evenemang, fika m.m. Det är ju å ena sidan dumt för liksom, varför blir inte jag ihågkommen för att jag inte har facebook? Men å andra sidan är det förståeligt och enkelt att bara dra ihop något på facebook. Och.. det vore kul att sista året få se mer av folk, stan m.m. Exempelvis finns det hundgrupper i Falun där man kan gå promenader o.s.v. eller hästfolk och sådant. Men även att luska på jobb och sådant, inte att det annonseras där men man kan få idéer och sådant som faktiskt kan vara någonting, eller hur? Så ja, jag tror det blir facebook igen. I alla fall ett tag och känna på det!

Men nu ska vi snart prata lite på Skype med K! Så dags att avsluta detta inlägg, som nog blev världens rörigaste och ingen struktur alls i, men vad gör det? Det är ju inte precis en uppsats! Hähä! Hej då chickuns!


Finaste grabbarna på grillning! Kärlek!

Kommentera

Publiceras ej