Tjoho! Nya kursen är påbörjad och vi slängs in i ett grupparbete som skall vara avklarat imorgon. Jag var absolut inte taggad inför arbetet, som vanligt när det är grupparbete, men det har gått bättre än förväntat. Lite prat om våra olikheter gjorde nog susen! Nu ligger jag i soffan och halvskriver lite mer på uppgiften och imorgon skall den som sagt vara klar. På kvällen däremot ser jag till att ta det lugnt för vid åtta kilar jag över till grannarna för en tjejfika med S, hur härligt? Det är inte ofta jag umgås bara med någon tjej och inte heller att jag umgås med en av grannarna, det blir alltid båda eller mest hundprat, så detta blir toppen. Jag ser verkligen fram emot lite fika och prat. Främst skall det bli skönt med någon som inte går i klassen eller har samma fokus som en själv så man faktiskt kan distrahera sig lite från skolan, det behöver jag!

Jag har ännu inte fått höra mer om B så vi väntar spänt, helt enkelt! Jag har även min sista intromorgon på söndag sen kan jag nog börja ta egna pass, gud vad nervöst! Men förhoppningsvis går allting bra och man kan börja tjäna in sina egna pengar, hähä! En del läggs undan till hund, hundtillbehör och hundkläder (mehuaheuauauaua) medan den större delen läggs undan till mitt och A's sparkonto! Då får man med lite av varje till bådas planeringar och drömmar! Hur som helst hoppas jag kunna påbörja balansera jobb med skola nu sista månaden så man kan börja tjäna pengar, som sagt! I övrigt vet jag inte mer. Sommaren kommer nog gå långsamt, mest för att jag vet vad jag har att se fram emot förhoppningsvis. Men någon tid skall A till Blekinge och blir nog där en stund, vilket såklart är lite tråkigt, men förhoppningsvis går det också. Jag hoppas på att kunna smita till grannarna lite titt som tätt, stjäla Tyke men även umgås. R är borta över sommaren så inte har jag honom heller. Huvva! Hoppas sommaren blir bra, ändå.

Denna vecka har vi haft föreläsningar och workshop i labbet, det har varit helt ok. Jag är inte så megaförtjust i tester och dylikt, men det är väl bara att beta av! Idag har jag varit med min flicka och vi har mest tagit det lugnt idag, på söndag däremot åker vi till Borlänge för lite bio! Så lördagen är alltså tom och ännu inget planerat, så vi får se vad A säger och har tänkt sig. Det kanske blir en riktig slö dag, kanske kan man passa på att städa och rensa garderob som tanken var idag. Imorgon på förmiddagen har jag tid att skriva lite till innan jag träffas med tjejerna för att, effektivt, gå igenom det sista och skicka in arbetet. Förhoppningsvis går det bra!

Återigen samlar jag mig och försöker inse att ett K inte är så farligt att rätta till, det är väl inte hela världen? Så hur det än blir så skriver vi på och fixar vid behov, eller fortsätter med ett leende! Det finnas alltid dom som har det något värre... I övrigt är det snart födelsedagskalas och jag måste börja boka bord, men alla är ju himla svåra att få svar ur om dom kommer. Det kanske var dumt av mig att planera middag på restaurang, men nu är det ju så! Man får chansa plus en ifall ifall! Men det ska bli riktigt roligt! Ett härligt gäng kommer och massa olika folk får träffas, tänk vad jag gillar sådant!

Nu dock skall jag fortsätta lalla lite och vänta in min karl!

Kommentera

Publiceras ej