Hej och hå! Imorgon är sista skoldagen och sista presentationen för årskurs 2! En inlämning på det vi presenterar skall vi även göra sen är allt klart! Postern är klar, om än är jag som jag är och petar hit och dit i den i ren oro att den är tokig eller fel.. Men det bär eller brister, helt enkelt! Denna lärare brukar vara så himla bra på att fråga saker direkt på redovisning om man glömt något och i övrigt ger hjälpsamma kommentarer, så det bör nog gå helt ok ändå! Men jag ska fnula lite mer på postern ikväll sedan skickar jag väl in den så jag slipper pilla mer på den och kan presentera ordentligt imorgon! När morgondagen är över så ska jag, beroende på om man får kommentar direkt eller ej, ta och njuta rejält av lite ledighet. Kanske kan man stjäla lille Tyke tänkte jag. Jag skall testa lite omvänt lockande tänkte jag och verkligen få in störningsarbete och även leka lite mer med godis under läppen. Så duktig så!

Tyke kom över en stund på födelsedagsfesten och alla fick träffa honom, så himla mysigt minsann! Nog blev han omtyckt och vi fick visa lite smått och gott som vi övat på, lille duktige killen! Så det är bara att öva på än mer. Jag filmar lite mer nu också på övningarna så jag kan kika och jag ser massa slarvfel, som jag nog inte hade tänkt på. Ibland belönar jag när han sätter sig ned när vi står still, ibland struntar jag i det, och det kan ju bli lite sisådär. Så ska tänka på det mer! Jag vet sedan innan att han svänger lättare åt ett håll än det andra, så det ska vi också öva på lite. Men han har koll på var han ska vara och hur huvudet skall vara placerat, det märks tydligt, och det gör mig glad! Backa sitter nu och ibland backar han ståendes ibland halvt sittandes, vilket för mig inte gör någonting då rörelsen sitter. Detta är ju bara för vår skull, hähä! Jag skall börja avancera med att placera mig lite tokigt men att han ska gå igenom benen och sätta sig där ändå, för just nu måste jag stå framför honom för att han skall förstå. Så vi har lite att öva på, skojsi!

För att gå tillbaka till festen så var den toppen! Massa folk som minglade och babblade, så himla skoj och se så många vänner samlade! Fick en massa presenter som jag älskar! Så himla fin variation på det i användning, något var köksanvändning, något hundhobby, något starwarsintresse, något accessoarer och något var inredning. Totalt perfekt, alltså! Jag har ju sedan innan en blå liten hundbok som jag skriver eventuell träning i eller planering o.s.v. Men nu har jag alltså ytterligare en som jag kan skriva mer specifika saker i och den andra använda till mer generella saker. T.ex. apporteringsträning och en lite "skoj/trick"träning eller så. Tror det kan bli bra minsann! Ja så var vi tillbaka till hund igen så då kan jag likagärna fortsätta på det spåret!

Vi har pratat lite mer och B kommer som det verkar nu på besök i slutet av sommaren, som jag pratat om innan bara att det blir mer och mer spikat! Nu inväntar jag enbart ett ok på att augusti blir en bra månad för det! Förhoppningsvis går det bra, då det var tanken från början, och jag kan jobba på hela sommaren och tjäna in massa sparpengar! Hihi! Så det närmar sig mer och mer, helt enkelt! Jag är stissig som vanligt, massa hundprylar ska ju köpas in!! Men det kommer i sinom tid, hujeda mig! Vi håller tummen för sista okejandet nu bara!

Nu är A och tränar grabbarna så jag har någon timme till på mig att hålla på med postern sen får det minsann bli inskick! Men nu har jag nog inget mer.. Jag vill mest skriva av mig lite. Så, tack och bock! Och här nedan kommer lite bilder från kalaset! :-)

 
 

Kommentera

Publiceras ej