Dagen börjar med fantastisk sol och man blir glad och taggad, tanken var att kila iväg till stan och fixa inför helgen, handla lite present till bror och kanske någon ny tröja till mig själv. Men istället försvinner glädjen helt. Det är ensamt och tråkigt, solen är borta och jag känner bara.. blä! Sen att jag inte vill åka själv egentligen men inte riktigt heller har någon att vara med blev idag lite jobbigt. Vanligtvis bryr jag mig faktiskt inte, det är som det är och så har det varit nästan hela tiden, jag umgås inte med speciellt många och "har" ingen att direkt höra av mig till för att prata eller sticka iväg någonstans med. Förutom R såklart, som idag ska plugga med A så ingen av dom är liksom tillgängliga. Idag blev just det lite extrajobbigt och jag fick mig en funderare på vad jag egentligen skulle göra den lediga tiden under sommaren när jag inte jobbar, det känns som att jag kommer bli helt jäkla knäpp och ensam. Faktiskt.

Så nu sitter jag hemma, borde plugga och borde åka till stan för att fixa alla saker. Men inget av det görs. Jag glor och är lite nere istället, faktiskt. Men jag ska väl göra något av det snart, bara att ta sig i kragen. Jag får försöka ta upp glädjen lite med att köpa något fint till mig själv, jag fyller ju ändå 25 snart! Vad det blir vet jag inte. Ska jag ha klänning på lördag, eller någon ny fin tröja? Eller... puh! Svårt, himla svårt! Jag har en svart kjol jag bara använt en gång så det hade varit fint med någon blus eller så till den som man kan ha, faktiskt. Men sen blir kanske inte vädret kjolvänligt, men då får man ha strumpbyxor, eller hur? Äsch, vi får se helt enkelt! Först ska det väl sluta regna så man kan komma iväg, just nu öser det ned.. Vad hände med solen?

Igår då? Då hade vi tredje examinationen, en presentation, som gick bra! Nu är det sista uppgiften kvar innan skolan är slut för denna gång. Som vanligt är jag nervös! Det är en poster och jag vet inte hur jag ska få in all text där, vilken utmaning! Men jag får försöka lösa det, helt enkelt. Nu har jag fått flera G så det känns som att det spelar ingen roll om jag får VG eller G nu, ändå.. Men självfallet går jag alltid för VG, men min VG-streak är ändå över nu så.. Inget går som det ska, känns det som! Hur som helst har jag funnit en massa artiklar som behövdes, nu är egentligen kruxet att få in det i postern faktiskt. Det känns både nervöst och lugnande.. Nåja! I övrigt förösker jag att inte panika inför sommaren, jag vill verkligen inte vara själv.. Det känns så himla uschligt när jag jobbar 2-3 gånger i veckan och resten av tiden bara ska glo? Hade allt gått till sig så hade vi kunnat ha hund redan under sommaren och påbörjat provtiden, egentligen, men med 26h pass blir det så himla kärvt. Så himla tråkigt att så få dagar under en vecka ska krångla till allt, faktiskt! Nåja..

Nä, nu är det rätt mycket negativitet här känner jag. Men så är det. Jag skall försöka fixa lite med postern och smita iväg när regnet har lugnat ned sig. Jävla regn! Hoppas det inte regnar hela dagen.. Men ja, världens mest negativa inlägg idag. Men så är det! Hej och hå!

Kommentera

Publiceras ej