Hej hå! Här sitter jag hemma och väntar på att tiden blir tillräckligt mycket för att sätta på ugnen och slänga in maten. Jag ska nämligen överraska A med lite mat när han kommer hem efter träningen, innan han ska iväg på en ny träning... Ack denna ensamhet! Men lite myspys hinner vi med, vilket är skönt! Senaste hemskrivningen är inlämnad och nu inväntas två betyg på hemskrivningar, förhoppningsvis går det bra! Överlag har min VG-streak fortsatt sig bra (PEPPAR PEPPAR!) och fick VG i den senaste från förra kursen som gällde sociologiska teorier. Hemskt nöjd är jag med en härlig kommentar om att han ville "släppa mig lös" bland mer avancerad sociologisk teori så att jag får något rejält att bita i, samt att jag skulle klara det utmärkt. Så jag är mer än nöjd då det var en inte alltför lätt hemskrivning. Det lönar sig att börja i tid, för mig!

Dessa två senaste får vi helt enkelt se hur det går, ena dagen är jag positiv och den andra kommer jag på fler bra saker. Men överlag är jag nöjd och tycker att jag har hoppat upp en nivå i mitt skrivande och användning av språket vilket känns kanoners! Hur som helst, klarar man det är det bra ändå! På måndag börjar en ny kurs, jag är inte helt peppad inför den då denna har varit så kul, men man får ta det som det kommer. Samt att nästa kurs ska bli hemskt intressant och som jag ser fram emot den! Ett steg i taget! :-)

Nu är vi i november och tiden flyger iväg, egentligen. Fastän jag återigen inte gör så mycket förutom att vara hemma, plugga, träna på morgonen och... det är ungefär det. Jag har slutat försöka hänga med folk senaste tiden då jag känner att jag inte orkar anstränga mig för det eller ens fråga längre. Utöver Ranty som alltid är där som man kan prata och umgås med var och varannan dag. Det är skönt att vakna på morgonen och veta att någongång under dagen får man sig en liten pratstund med honom på skype, eller 100 snaps om vad som händer, eller fika en gång i veckan. Det är ingen osäkerhet, säker som en klippa är han, and that I like!

A har börjat träna fotboll igen så nu är han borta två gånger i veckan, plus lite annat som är på gång. Så stundvis blir det inte mycket umgänge, men snart är vi åter på samma kurs igen så då ses vi mer i alla fall. Det ska bli skönt. Annars får man boka in sådana här små myskvällar som ikväll med lite middag, ljus och gos. Det gör nytta att njuta lite av varandra. Sedan har vi tänkt att träna lite ihop i friidrottshallen i helgen och latja lite med nya övningar och dylikt. Kanske fortsätter vi med det och gör det någongång i veckan. :)

Men nu ska jag städa lite i sovrummet och kolla läget i ugnen innan han den där kommer hem! Sedan får vi se vad som händer mot kvällen när han är iväg för träning. Kanske lite serier med en kopp té, det brukar vara mysigt! Vi får se! Puss på er chickens!

Nyförälskelse, varm choklad med mini marshmallows. Vägt, klart och bra! :}

Kommentera

Publiceras ej