Tittar ni alla dömande på mig nu? Ja, må så vara, men jag har faktiskt inte suktat efter bloggen. Not one bit! Knappt öppnat datorn under sommaren som varit, bara ibland för lite serier, men någon blogg var det inte på tal om! Så, sommaren.. Vad har jag gjort egentligen? Jag har faktiskt varit i Blekinge hela sommaren, hjälpt A's papi i blomsteraffären och även målat hus. Så att göra hade jag, men ibland var det tråkigt. Ni vet, precis sådär som jag är när jag pyser ihop och allting är pyton. Ja, lite så blev det i sommar också. Ett nytt ställe, (relativt) nya människor och alltid med folk runt omkring.

Ni vet ju, min trogna läsare, hur jag har blivit (mot vad jag har varit) och mycket folk är nu jobbigt istället för fantastiskt. För att vara en, som jag väljer att se på det, stark person som kan vifta bort både den ena och den andra energitjuven så tappar jag en stor förmåga av det när jag är borta. Kanske mest för att det blir ett måste när man är på besök, att faktiskt umgås med folk alltför ofta (läs: för ofta för en som jag). Så sommaren har som ni förstått gått i stora berg&dal-banor. Men nu är sommaren över och jag är hemma i Falun i vår stora lägenhet med min stabilitet och något att gömma sig i från folk, ibland.

Däremot måste jag väl erkänna att jag blivit någorlunda mer social nu än jag var förr. Jag bjuder mer än gärna hem folk för umgänge och frågar oftare om umgänge än förr. Hur det går är en annan femma... Men det är åtminstone en förbättring, och det är väl det viktiga! Så, vi kom hem till Falun ja. Vi spenderade tid på lägenheten; fixa, dona, borra, måla, packa upp, packa ner, IKEA alltför ofta och lite sådant. Nu är allt klart, även om det rycker i fingrarna på mig att köpa och göra nytt, men allt i sinom tid!

Vi är alltså hemmastadda i lägenheten sen ungefär en månad tillbaka och vi har våra vanor och rutiner. A går upp tidigare än mig (snark) och börjar på frukost och jag saknar honom så mycket så jag måste gå upp max fem minuter senare. Men först bäddar jag sängen! Sedan är det ungefär samma sak, antingen är det föreläsning eller så åker han till skolan och jag är hemma och stirrar. Ungefär det som sker i detta nu! Dock har jag påbörjat hemtentan som ska vara inne om över en vecka, så det känns faktiskt väldigt bra! Men hur den blir, det är en annan femma! Men påbörjad åtminstone, det är ju stora steg framåt!

Som jag tidigare sade fick jag högsta betyg i alla moment och kurser (som hade VG-nivå) och det boostade en smått osäker självkänsla. Däremot har jag valt att inte lägga fokus på betyget men istället göra mitt bästa, och då går det oftast bra. Hittills har det dock blivit VG på första examinationen, och dom kommande får vi se! Men som sagt, jag gör mitt bästa och tänker faktiskt försöka vara öppen för likväl godkänt som komplettering! Man kan väl inte gå runt och oroa sig hela tiden heller!

Så.. vad mer? Jo, snart är det ju vinter (hurrrrrr) vilket betyder snö. Och för dom flesta har det oftast betytt skidåkning, inte för mig inte! Men! Denna vinter blir det andra bullar. Vi ska nämligen åka till Österrike över nyår för lite skidåkning, så jag har fått strikta order av A's familj att lära mig åka skidor! Sagt och gjort; planen är att åka i Källviken och lära mig åka skidor.. Vi får se hur det går, minsann! Men lite spännande är det, faktiskt! Kanske man finner sig en liten hobby eller så.

Nåväl, nu ska jag fortsätta med min hemtenta och bli klar med min första teorianalys. Tyvärr missar jag föreläsningen idag om dom två andra på grund av läkarbesök, men A lovade att spela in, anteckna som aldrig förr och gå igenom med mig. Så förhoppningsvis kommer den andra analysen inom kort också! För på fredag kommer min Malin och är kvar till söndagen, som jag har längtat!!

Vi syns sen, mina kycklingar!

 

Kommentera

Publiceras ej