Nu är det två dagar kvar tills det är dags för praktisk examination, och hur går plugget? Det går inte bra! Varför då? För jag får inte in det! Jag sitter och läser om alla dessa skador men ögonen går i kors. Jag började plugga alldeles för sent, det vet jag, så risken är stor att jag får gå ut skamset efter examinationen. Men om det sker vet jag tills nästa gång och har ett hum om hur det kan tänkas se ut. Examinationen är på 5 minuter så å andra sidan... vafan! Men det visar sig. Jag får korvstoppa så gott det går. Idag har jag i alla fall lindat A's fot några gånger och ikväll ska han ta med linda hem så jag kan testa än mer. Det känns rätt så bra att göra det nu i alla fall och jag förstår varför man ska göra det. Nu gäller det att sätta alla skador, som sagt.

Vi har bokat upp oss för en tur till Norrtälje och hälsa på Perdix Gundogs, lite jaktlabradorer minsann! Vi ska titta runt lite, få lite svar på frågor och andra småsaker. Det ska bli riktigt kul att få hälsa på! I helgen dock ska jag och R följa med på minkjakt och titta lite, det ska minsann bli spännande. Det hade varit lite mer skoj att följa med på fågeljakt men man tager vad man haver, så att säga. Jag får tjata på ägarna till jaktlabradorerna så man får följa med på något sådant snart! I måndags var jag och R till Jaktia och jag fick hålla mitt första hagelgevär, ack ack så spännande! Jag provade också lite byxor, hundtränarbyxor mer specifikt. Dom var häftiga, men inga jag köpte ännu. Det får vänta lite.

Vad mer? Vi har sagt att vi snart ska börja titta på hund (som om jag inte tittar vareviga dag...). Efter sommaren när skolan börjar igen blir det mer titt på det och se hur det skulle gå ihop sig. Vi är fortfarande båda inne på att införskaffa oss en vuxen jaktis då det passar oss bättre tidsmässigt men också så är jag helt ärligt rädd för att förstöra en fin jaktlabbe i valpåren med fel träning. Mesigt va? Men mest är det ju tiden, såklart. Vi får se vad som sker efter sommaren men nu finns det än mer på tapeten, i alla fall. Ser så fram emot att hälsa på i Norrtälje!

I maj ska jag ha ett litet 25årskalas med massa olika bjudna. Det ska bli himla kul med en sådan salig blandning av människor i både ålder, vad dom sysselsätter sig med och var dom är ifrån. Ser verkligen fram emot den! Men först skall man ta sig ur idrottsmedicinen och det skall jag försöka med återigen nu. Korvstoppa vidare bara!

Ha det gottigott chickens!

Kommentera

Publiceras ej