Hoppla hej! Solen skiner, om än lite blåsigt, men visst är det skönt när det värmer va! Idag ska vi grilla med R och vår granne kommer nog med TykeTok också! Himla mysigt med lite grill och umgänge! Påtal om TykeTok har jag precis varit ute på en liten promenad med honom i skogen. Så himla härligt med lite spring, bus, träning och stoj med vovve. Kan inte bli gladare än dom stunderna faktiskt! Idag var det mycket inkallning, lite fotgående, lite hoppa upp på stenar och sitta på dom, kasta pinnar och vänta på att få hämta samt standard som vi gör hemma; gå igenom mina ben, sitta mellan dom och gå framåt när jag går framåt. Väldigt skoj! Det är kul att se när poletten trillar ned och det är en "ahaaa, detta vill hon att jag ska göra!". Det är visserligen inga avancerade saker jag gör men lite tankearbete sker nog samt att jag får lite skoj att göra!

Idag är det alltså fredag och en till vecka i april har passerat, tänk vad tiden går, ibland blir man lite skraj! Snart är jag också 25. Fattar ni? 25! Det känns som att allting går så snabbt och jag tänker... va?! För 2 år sedan flyttade jag till Falun och träffade mina drömmars man, den jag ska spendera mitt liv med. Det känns som att jag har levt med honom i en evighet, som att jag inte gjort annat än att somna med honom vid min sida vareviga natt. Men ändå är det bara ynka två år, egentligen. Tänk att vi har en hel livstid framför oss att spendera ihop! För 3 år sedan däremot var jag ensam och visste inte vad jag ville med livet, rädd för att öppna upp mig igen och väldigt säker på att jag aldrig skulle bli såhär kär som jag är. För vem skulle lyckas ta sig ända in hos mig, vem skulle jag kunna ge tillåtelse till det? Jo, ingen mindre än min kära Alexander. Den unge, men ack så vise, mannen i mitt liv. Han kom och vände på mitt liv, ändrade på mina planer och fick mitt att våga känna igen. Det är helt otroligt.

Innan dessa 3 år då? Jag är och har alltid varit en datornörd, men det är inte ens i närheten av mitt liv då. Av dygnets 24 timmar arbetade jag vid en dator 9 timmar för att sedan komma hem och spendera cirka 9 timmar till vid den för lite datorspel. Efter det var det sömn. Förstår ni att i princip alla mina vakna timmar spenderades framför en dator? Antingen framför Photoshop/Illustrator/Flash för att arbeta eller framför Minecraft, Portal, Trine, Skype eller Steam. Det är ett sådant annorlunda liv mot vad jag lever nu. Jag kan vara vid datorn mycket när det är någon stor uppsats som skall göras eller mycket arbete, men i övrigt är den liksom bara där och väntar. Visserligen kan det vara mycket mobiler men det är en stor skillnad sen förr! Det tycker jag är himla bra! Datornörden i mig har inte dött men den är lite mindre nu i alla fall! Jag gillar ju att blogga och läsa om hundar t.ex. Det är bra med dator då, hähä!

Hur som helst. Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer. Jag har redan berättat om våra planer till Norrtälje så jag får vänta tills vi kommit hem för att berätta hur det gick! Jag hoppas det klickar himla bra mellan oss så man kan etablera en bra kontakt där för framtiden. Jag skall även höra mig av till min lärare och se hur det blir om 3 veckor, då ville dom ha hundvakt så vi ska kanske ha våra kära jaktisar här igen. Så mycket kärlek! Tänk om man kunde tvinga dom att sälja dessa till oss, hah! Men sen har vi våra egna och kan jaga med dom. Längtar!

Men tills dess får det bli lite på lån och så har vi ju våran kära TykeTok! Han finns där precis dörr i dörr och det är skönt att veta man bara kan knacka på och stjäla honom. Det känns som en alldeles egen "fosterhund" fast när jag behöver extramycket hundkärlek! Under sommarlovet har vi planerat att, antagligen, få till så vi har honom lite oftare så det funkar bra för både oss och grannarna med jobb och sådant. Det är alldeles perfekt ju! Nog är vi bortskämda kan jag tycka. Som jag ska njuta det sista året, det ska jag säga er!

Men nu ska jag vila lite innan vi kilar iväg för grillning, åh så gott! Spett, potatissallad, beasås, paprika, champinjoner. M U M S! Hej på er chickens!

 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Sanna

25 Apr 2015 14:06

Tyke mys <3 =D Ni är världens bästa grannar!!!! =D

Kommentera

Publiceras ej