Hallå hörrni! Vad är på gång? Inte mycket, men ändå lite mycket! Det har nyligen bestämts preliminärt att jag skall hålla en liten föreläsning för Alexanders fotbollspojkar á 15 år, om kost! Så himla kul men oj vad pirrigt. Först tänkte jag åt skogen heller vad jobbigt, men vi ska nog dela upp i två grupper så det blir mer diskussioner och även lite lättare för mig som har scenskräck (ha ironiskt...). Dessutom var jag orolig och tänkte men vad vet jag om fotboll? Men sen tänkte jag; jag vet ju mycket om kost och intensiv träning! Så jag har gjort en powerpoint-presentation med egna infographics (informativa bilder) som skall vara pedagogiska och enkla att prata om och förstå. Det känns väldigt kul nu faktiskt; om än nervöst! Men som A säger "dom är nog mer rädda för dig än du för dom". Han kan han!

Imorse dock var jag inte alls peppad men istället himla nere och omotiverad. Men så kom A och peppade upp mig och gav mig motivation, så nu är jag inne på att försöka få tillfällen att föreläsa för ungdomar. Det är ju faktiskt det jag vill! Ändra ungdomars syn på mat och försöka ändra det dom tar in av media och få den riktiga kunskapen istället! Jag är faktiskt väldigt positiv nu, men jag tror det kommer bli svårt att dels få till tid att föreläsa för andra men även att inte bli nervös och prata för snabbt.. Men förhoppningsvis lär man sig! Jag får öva öva öva; för Rantala och faktiskt Alexander (det är han som gör mig mest nervös!). Men vi får se vad som händer! Jag har satt upp hög ribba inför detta första mail jag skall skicka ut och förmodligen gå dit; men går det inte så går det inte. Då letar man vidare, eller hur?

Men idag ska jag jobba lite med Ranty, vi har fått in 9 svar av 12 så snart är den biten klar! Men vi ska börja med våran presentation nu och göra dom första bitarna som går att göra utan alla svar. Diskutera lite och så, det blir nog skojigt! Ikväll ska jag ta det lugnt med min man, städa lite, leka lite i presentationer. Imorgon ska vi till Borlänge därefter hem och ha "möte" med Max husse och matte innan vi ska till husses svärmor. Mycket på gång! På kvällen däremot ska vi bjuda våra grannar på middag, hur kul!! Vi var på fika här om dagen och det var så himla trevligt! Himla kul att lyssna på folk med annorlunda fritid och sysselsättning än vad vi har, jippie! På söndag ska vi åka till Enköping och hälsa på familjen med besök från Bosnien. Så det blir himla kul! Hela helgen är minsann fullproppad! Men det kan vara kul att ha annat att tänka på. Skolan är inte så extremt påfrestande men just för tillfället väldigt lärorik och rolig, det gillar jag!

Men nu får det räcka för idag! Håll tummen för mig hörrni!
Tack för idag, slut för idag!

Kommentera

Publiceras ej