Hej och hå! Bara några dagar senare så har planerna ändrat sig.. Det gick inte som tänkt med BC'n men istället ska jag nog bli dagmatte åt en liten pudelblandning några dagar i veckan. Det tror jag kan bli väldigt mysigt att få ha en liten plutt här att mysa med och försöka träna lite med! Imorgonkväll däremot får vi besök från grannhunden Tyke! En stor gosig buse som ska få hålla oss sällskap någon timme medan husse och matte är iväg. Det skall bli väldigt mysigt! Plus att grannarna är supertrevliga och vi har pratat lite titt som tätt men man har aldrig riktigt vågat mer; fråga om fika eller så. Men nu kanske det blir någon ändring! Att ha några fikakompisar ibland som kilar över är väl inte alls helt fel! Dessvärre är jag ju som jag är till umgänge med folk i klassen och det går inte speciellt bra heller, vilket skulle göra det ännu roligare att ha umgänge utanför klassen! Helt andra inriktningar, helt annat liv och bara prata om allt möjligt annat!

Vidare har vi haft föreläsning idag och skall ha en imorgon; så himla intressant ämne detta! Psykologi, och så idrottsinriktat. Verkligen så man sugs in. Jag och Ranty skall jobba ihop på kommande uppgift och har utformat en enkät som vi skall skicka ut till våra 12 utvalda. Denna uppgift känns verkligen intressant, kul och motiverande så jag har uppe humöret väldigt mycket! Motivationen för träning är ännu inte tillbaka och jag äter lite allt möjligt strunt men åker skridskor lite då och då, så det kan väga upp lite. Men på fredag (plus minus 2 dagar) så är tanken att jag ska komma igång igen! Smärtan i bröstet är kvar men jag känner egentligen bara av den när jag verkligen tänker på det så det bör inte vara så farligt! Hoppas inte!

Om bara några veckor får vi besök, så det heter duga! A's kompisar och sedan hans familj kommer, därefter i mars kommer min bror och hans fru om allt blir bra. Detta rätt tätt inpå varandra inför skid-VM så det blir mycket på gång, förhoppningsvis går detta att balansera med studier och nöje! Nog blir det skojigt men det gäller att planera in ordentligt! Förhoppningsvis kan man även åka skidor i Romme i mars också, så vi kan ha lite skojigt i backen! Men det visar sig helt enkelt!

Nu skall jag äta massa onyttigheter så som chips och cola zero tills A kommer från skolan. Därefter skall jag göra lite kräft, -och laxpasta som är fantastiskt god! Det är en av våra nya favoriter och skall ätas mycket ofta! Jag kikar runt på massor med nya recept och gör en jäkla massa nytt, vi gillar exempelvis tacokyckling (och ibland nötfärs) med philadephia och salsasås; simpelt men ack så gott! Nästa; imorgon, skall nog göras med lite kött och pasta! Ack så spännande när man testar nya saker i köket! Speciellt när det går bra och min A tycker om det.

Men nu skall jag ta tag i chipspåsen och panga ned mig i soffan tills han kommer hem med kräftstjärtar så jag kan sätta igång med middagen! Lite serier till det och diskussion om dagens föreläsning och kommande uppgift; då blir man glad! Sedan ska jag nog bara sitta och prata med honom, det var länge sedan vi bara bubblade om allt möjligt annat här i livet. Det är nog dags nu!

Ha det bra på er chickens!

Ännu mer skridskor! Det blir minsanns 2 gånger i veckan när tiden räcker till, hur kul?! :}

Kommentera

Publiceras ej