Hallå alla glada! Är jag glad? Ja, hyfsat! Men det beror på vad som sker härnäst. Det är nämligen så att jag (vi) är ute efter en lånehund och jag har hört av mig till en tjej med en BorderCollie, min favorithund! Har vi tur får vi ha honom en period och det vore ju helt fantastiskt! Jag känner ju titt som tätt, som ni vet, att jag inte har någon fritid eller att någonting händer, jag umgås inte med någon (Ranty, du är guldklimpen!) och är allt som oftast bara hemma. En hund är vad jag behöver, dessvärre vet vi ju inte helt exakt vad framtiden har att erbjuda så att skaffa sig en hund i detta nu passar sig inte riktigt för oss. Vi har stora planer och dessa planer kan ändras vilket leder till att det kan försvåra både för oss och för hunden i fråga. Därav tanken på lånehund!

Om det skulle ordna till sig med BC'n (hoppas hoppas hoppas hoppas!!) så får vi nog ha honom en period och då blir det mycket mer aktivering och mycket mer klicker! Juppi! Nog har man mycket tankar på vad man skulle göra, kanske agility? Det har jag aldrig gjort men visst vore det spännande! Annars har vi ju en hel stor skog med naturliga hinder att öva i, hur kanon som helst! Men vi får vänta och se, jag kan bara hoppas för tillfället innan någonting sker! I övrigt studerar vi nu idrottspsykologi, kul va? Jag är riktigt motiverad till denna kurs med roliga uppgifter! Jag har för tillfället släppt förra tentan, i alla fall en stund. Jag är fortfarande osäker och ledsen inför tanken att få ett G och inte ett VG, men det är väl i övrigt inte någonting att göra åt saken.. Antar jag. Vi får hoppas där med men jag tror tyvärr chansen är liten att det står VG på tentan, skulle tro några procent under.. Ack ack vad frustrerande det kan vara ibland!

Men nu skall första uppgiften göras som behandlar idrottspsykologi i media; så det blir att göra en powerpoint med två olika mediainslag om idrottspsykologi och jämföra dessa på olika sätt. Det blir spännande tror jag! Jag har funnit några artiklar men är nu ute efter något videoinslag eller liknande, eventuellt radio. Det blir kul! Till sista seminarieuppgiften skall vi göra en fältstudie (typ), så jag och Ranty har parat ihop oss och har halvt påbörjat den och, fy bubblans vad motiverad jag är!! Heja heja fortsätt såhär!

Men nu skall det letas tv och radio! Håll tummen för allting hörrni!
Hejsvejs chickens!


Jag och A åkte skridskor i söndags; det var skoj som attans! Det kommer vi göra oftare! :)

Kommentera

Publiceras ej